onsdag den 10. august 2011

Dag 0, Copenhagen - Saint Jean Piet de Port

Mandag den 8. August 2011
København - Saint Jean Piet de Port

Starten fra København var med SAS 565 til Paris. Godt at jeg havde ofret Euroclass (havde købt billetten for mine point). Der var en kø på 2-300 mennesker som skulle aflevere bagage. Heldigvis kunne jeg gå lige hen til Euroclass bagage dropoff hvor der stod 2 før mig. Derefter videre til Fast Lane gennem sikkerhedskontrollen og 10 min efter ankomst var jeg i afgangshallen. Man får da lidt for de ekstra point som jeg brugte på Euroclass. Afgang kl. 08.20 – morgenmad ombord og derefter ankomst til Paris – Charles Degauelt lufthavn kl. 10.15.

Derefter hente bagage (som var forsinket) og jeg kom derefter først med bussen til Orly kl 11.30 hvor jeg ankom kl. 12.45. Det var en rigtig hyggelig tur tværs gennem Paris. Jeg kunne mærke, at det vat længe siden at vi har holdt ferie der. Man savnede det helt. Temperaturen der var 19 grader, overskyet og lidt småregn ind imellem. Det lysnede dog op inden jeg fløj videre til Biarrtiz med scheduleret afgang kl. 15.00. Det holdt ikke stik. Vi blev forsinket ud af Paris og samtidig havde vi modvind. Det betyd at vi landede i Biarrritz kl 16.30 og jeg fik grebet min bagage og fik hurtigt fat i en taxa (kl. 16.53) og landede på Gare Bayonne 5 min før toget skulle køre. (17.19) Taxa chaufføren svarede på mit spørgsmål, ja til at jeg kunne købe en billet i toget. Det kunne jeg ikke, men en sød dame gik hen forrest i billetkøen og fik mig ind først så jeg nåede at få billet og nåede toget.

Klokken var 18.45 da toget kørte ind på stationen og der var kun 10 min. gang til Albergue L’Esprit du Chemin, hvor jeg blev hjerteligt modtaget. Fik at vide, at der var spisning kl. 19.30 så jeg nåede lige at bad før maden.

Vi startede med en velkomstdrink hvorefter vi alle skulle præsentere os for hinanden. Vi var 14 pilgrimme fra dels Irland, USA, Belgien, Tyskland, Frankrig, Holland og Spanien. Jeg kom et 4 sengsværelse sammen med et ungt fransk par og en pige fra Belgien.

Derefter var der fællespisning med tomatsuppe, en oksekødstærte med ris og grønsager/salat og til sidst en dessert (noget cremeagtigt med svesker).
Kort over St. Jean Piet de Port

blev der lige tid til en gåtur i byen og så i seng kl. 22. Morgenmad ml. 6.30 og 7.30.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar